Opdrachtgever
De Alliantie
Architect
Arons en Gelauff architecten
Stadsdeel
Nieuw-West
Projectarchitect(en)
Floor Arons,
Arnoud Gelauff
Adres
Ottho Heldringstraat 7 - 33
Aantal woningen
183
Overig programma
34 bedrijfsruimten
Fotografie
Arons en Gelauff Architecten
Fin | Won | Kam | Opp |
K/OH | 2 | 2 | 81 |
K/OH | 2 | 3 | 87 |
AMH | 2 | 4 | 102 |
OH | 2 | 4 | 90 |
OH | 2 | 4 | 112 |
SH | 2 | 4 | 121 |
SH | 2 | 4 | 120 |
SH | 2 | 4 | 121 |
SH | 2 | 4 | 149 |
K/OH | 2 | 4 | 108 |
K/OH | 2 | 4 | 108 |
K/OH | 2 | 4 | 144 |
K/OH | 2 | 4 | 120 |
OH | 2 | 4 | 100 |
OH | 2 | 4 | 126 |
OH | 2 | 4 | 100 |
SH | 2 | 4 | 117 |
K | 2 | 4 | 118 |
OH | 2 | 4 | 100 |
OH | 2 | 4 | 118 |
OH | 2 | 4 | 100 |
OH | 2 | 4 | 126 |
SH | 2 | 4 | 134 |
OH | 2 | 5 | 131 |
SH | 2 | 5 | 131 |
SH | 2 | 5 | 131 |
SH | 2 | 5 | 153 |
SH | 2 | 5 | 130 |
SH | 2 | 5 | 130 |
OH | 2 | 5 | 147 |
SH | 2 | 5 | 147 |
SH | 2 | 5 | 147 |
SH | 2 | 5 | 147 |
K | 2 | 6 | 150 |
K | 2 | 6 | 150 |
SH | 2 | 6 | 155 |
SH | 2 | 6 | 158 |
K | 2 | 6 | 148 |
K | 2 | 6 | 148 |
SH | 2 | 6 | 178 |
SH | 2 | 6 | 178 |
K | 2 | 6 | 148 |
K | 2 | 6 | 148 |
SH | 2 | 6 | 164 |
SH | 2 | 6 | 164 |
SH | 2 | 6 | 169 |
K | 2 | 6 | 169 |
SH | 2 | 6 | 170 |
SH | 2 | 6 | 195 |
SH | 2 | 6 | 228 |
AMH | 1 | 2 | 68 |
K | 1 | 2 | 77 |
OH | 1 | 3 | 80 |
SH | 1 | 4 | 108 |
SH | 1 | 4 | 115 |
K | 1 | 4 | 108 |
OH | 1 | 4 | 134 |
OH | 1 | 4 | 108 |
OH | 1 | 4 | 108 |
OH | 1 | 4 | 131 |
AMH | 1 | 4 | 91 |
AMH | 1 | 4 | 113 |
OH | 1 | 4 | 91 |
OH | 1 | 4 | 103 |
AMH | 1 | 4 | 90 |
SH | 1 | 5 | 163 |
---------------------------- | |||
120 | 130 |
Tussen de spoorlijn en de Ottho Heldringstraat ligt het project De Parade met bijna tweehonderd woningen, een parkeergarage, winkels en bedrijfsruimten. Het verpleeghuis en zorgcentrum naar een ontwerp van OD205, behoort eveneens tot De Parade, maar is nog niet gereed. Aan de Heldringstraat is een stedelijke wand gecreƫerd van woningen op winkels. Aan de oostelijke spoorzijde zijn appartementen in hoogbouw gerealiseerd, waardoor de buurt wordt beschermd tegen treinlawaai. Het complex heeft een opgetild binnengebied op een parkeervoorziening. De entrees van de hoogbouw liggen daardoor een verdieping hoger dan de entrees van de panden aan de straatzijde.
Om de lengte van het project te breken is het geheel opgedeeld in vijf losse bouwblokken, waartussen dwarsstraatjes omhoog lopen. Deze verbinden de straat met de entreehallen in de hoogbouw. De overdekte parkeervoorziening is op de begane grond onder het binnengebied en de hoogbouwblokken geplaatst en is bereikbaar via de spoorzijde. De winkels kunnen via de eigen parkeerstraat aan de achterkant worden bevoorraad. Op de winkels liggen eengezinswoningen, die een tuin aan het binnengebied hebben. De hoogbouw herbergt zowel galerij- als corridorwoningen.